úterý 23. února 2021

Nenechte se zmást

 Jsem opravdu moc ráda, že vám mohu nabídnout vyprávění o Hušperandě i v tištěné formě. Sama si ji také zařadím na poličku mezi své, již vytisklé, knížečky. 

Z hotové knihy totiž máte úplně jiný požitek, než když čtete příběh jen tak, z vytisklého PDF na papírech do kopírky. Ale to už asi všichni znáte:) Samozřejmě velmi podporuji i knihy v elektronické formě, protože mají spousty výhod a určitě pomáhají rozvíjet čtenářství. Proto jsem se také rozhodla všechny knihy, které se mi ještě podaří vytvořit, vydávat i jako e-booky. 

Mým cílem je tedy nabídnout příběhy ve všech dostupných formátech. To ale není časově úplně jednoduché, protože zatímco pro e-book je nejlepší upravit text i s obrázky do wordu, pro tištěnou knihu toto řešení není úplně nejvhodnější. Obvzlášť pokud chcete, aby výtisk opravdu dobře vypadal. Musím tedy pro každou formu připravit dokumenty extra.  

Hušperandy jsem si vytiskla několik kousků a veřejnosti ji zpřístupnila do e-shopu nakladatelství. Nenechte se zmást informací -skladem- na stránce knižního e-shopu. Knih by podle této informace mělo být naskladněných tisíc, ale úplně to tak není. Jedná se pouze o číslo, od kterého se budou odečítat prodané kousky. Je to jednoduchý systém nakladatele, převážně pro autory, kteří si tak mohou snadno v e-shopu zkontrolovat, kolik kousků jejich tištěné knihy se prodalo. Jinak se knihy tisknou digitálně po jedné a každý, kdo si knihu objedná, dostane svůj čerstvý výtisk. 



Této technologii se ve světě říká "print on demand" a do češtiny se překládá jako "tisk na zakázku".  V mnoha případech vám objednání takové knihy v e-shopu vyjde levněji než výtisk v komerčním kopicentru. Mně osobně se tato metoda tisku velmi zamlouvá, protože je praktická, nenáročná na prostor, a taky ušetří spousty papíru.

Horší pro mne, jako pro autora, je, že se do kamenného obchodu moc fyzických kousků nedostane. Tím pádem si mých příběhů nevšimnou ti, kteří hledají knihy pouze v kamenných obchodech.

I já ale občas navštívím pěkné knihkupectví, a přestože mě knihy hodně zajímají, v obchodech jich mají tolik,  že si z tak velkého množství nemohu většiny knih blíže všimnout, i když si to určitě většina z nich zaslouží. Konkurence je opravdu ohromná. Proto jsem došla k závěru, že i kdybych vytiskla těch pomyslných tisíc výtisků a rozdistribuovala je do všech knihkupectví v republice, ani to by nebyla jistá záruka, že si jich čtenáři všimnou a všechny se vyprodají.

Nabízím tedy své tištěné příběhy pouze na objednání a jsem šťastná za každého nového čtenáře, i za vás, kdo jste si přečetli tento článek.

Zatím se s vámi rozloučím a běžím dopsat další kapitolu do třetí knihy o Hušperandě.

Mějte se pěkně a navštivte i můj nový web www.martinadmoriscoova.com

M.  

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.