úterý 13. prosince 2022

Prosinec - a co dál?

 Dnes jsem na svém autorském webu vytvořila novou stránku s přehledným seznamem všech příběhů, které se mi za těch deset let činnosti, kdy se snažím několik hodin týdně věnovat psaní a ilustrování, podařily publikovat.

 

Může mě těšit, že jsem neztrácela čas a vytvořila něco, co se jen tak jednoduše nesní, nebo nevyhodí, jako je to s jinými věcmi vytvořenými v rámci jedné domácnosti. To je moc fajn.
Pro všechny čtenáře, kteří budou mít příležitost se s mými příběhy seznámit, bych ještě ráda doplnila informaci, že všechny postavy v mých knihách jsou postavami literárními. Mohou být inspirované skutečnými lidmi díky nějakým zážitkům čí jiným zkušenostem, ale i v takových případech se jedná pouze a jenom o inspiraci. Všechny postavy si žijí svým literárním životem a nemají dokonce ani se mnou nic moc společného.

Osobně jsem tedy docela spokojená, ale je možné, že bych s psaním byla teprve na začátku?
Odpovím si sama: "Ano možné to je. Ještě jsi nenapsala ten román!"

 A mám to.😅 Nejpřísnějším kritikem bývá většinou člověk sám k sobě.

Román bych si opravdu ráda zkusila napsat, ale taky bych ráda vytvořila tu ilustrovanou knihu beze slov a... 

A to je právě stav, který zažívají všichni psavci, páni tužtičkové, paní sepisovatelky a další tvůrci příběhů. Jakmile s tím jednou začnete, už nemůžete jednoduše skončit. 
Velmi pravděpodobně by mě ani nenapadlo o nějakém ukončení činnosti přemýšlet, ale přivedla mě na tuto úvahu jedna známá, která mi v létě položila otázku:"Tak teď jsi napsala něco pro dospělé, a končíš ne?" 
Ráda bych tedy odpověděla všem, koho možná napadla stejná otázka, ale neměl příležitost mi ji položit. "Prosím vás ne. Nekončím. Naopak jsem se právě asi ocitla na začátku."

Na letošní rok jsem si v lednu vytvořila sice malý, ale smělý ediční plán. Pro poslední knihu na seznamu už mám objednaný i tisk a vydání. Tentokrát to bude přesně 1ks knihy v tvrdých deskách. Už se na ten výtisk těším, ale ještě mi do něho chybí pár obrázků. Snad se mi je za těch několik volných dní během vánočních prázdnin podaří dokončit a odeslat hotové PDF nakladateli. Pak bych měla mít "Malý ediční plán 2022" splněný.

Do dalšího roku však žádný takový plán zveřejňovat nebudu. Alespoň ne pro rok 2023. Přece jen nejsem žádný přímý nakladatel a ani se o tento post momentálně neucházím, takže to dělat nemusím. 
Mým plánem by měl být spíš plán autorský a tím je hlavně psát, číst, kreslit a taky trochu studovat, protože napsat něco opravdu pěkného, co by si získalo přízeň čtenářů, není jen tak. Chce to totiž plán.😍


M.



Žádné komentáře:

Okomentovat