středa 5. července 2023

Deset let činnosti

 Na svém webu i na Lindkedinu uvádím, že jsem začala psát příběhy v roce 2012. Počítám ten datum od prvního dne, kdy jsem nechala mladšího syna první den ve školce, přišla jsem domů a řekla si: "Tak a teď budu psát." A začala jsem. 

Ale první půl rok jsem jen zapisovala, co mě napadlo cestou ze školky. Dodnes jsem nestačila zpracovat ručně psané povídky, které čekají, až se k nim vrátím. Tenkrát mne před Vánoci napadlo napsat pohádkový vánoční příběh a vrhla jsem se hned do psaní. Jenže jsem ho nestihla dokončit. Zaskočily mne rodinné povinnosti, neměla jsem na psaní vůbec čas ani klid. 

Po Vánocích už byla ta vzácná atmosféra pryč a já si řekla, že příběh sice odložím, ale taky už jsem se dost rozepsala na to, abych opravdu dokončila nějaké dílko. Hned jsem se pustila  do nového projektu a napsala jsem knihu o Azurce

Děti v té době nosily ze školy samé obrázky, díky kterým jsem si vzpomněla na ty doby, kdy jsem navštěvovala kurzy kreslení a chtěla jsem se věnovat výtvarným činnostem. Najednou jsem měla hroznou chuť se ke kreslení vrátit, a protože byly i dny, kdy mi psaní drhlo, začala jsem si pomáhat kresbičkami. Hlavně díky nim, se mi podařilo knihu o Azurce dokončit. To bylo v roce 2013. 

Potom mne ale čekala další práce. Z ručně sepsaného příběhu na papírech vytvořit knihu. Dalším krokem tedy bylo přepisování. Musela jsem všechno přepsat do počítače, což mi zabralo několik dalších měsíců. Pokračovala jsem s vytvářením ilustrací, připravovala PDF v Powerpointu a opravovala text za pomoci profesionálních korektorů. 

Kniha Azurka a největší přání, vyšla až v roce 2016. Byl to můj první velký literární počin, bez kterého bych jistě nebyla tam, kde jsem dnes. Ponořila jsem se do světa literatury a ilustrace a hodně jsem se toho naučila. Od té doby mi vyšlo několik příběhů pro děti a taky novela "Čtvrť za Horizontem Evropa" pro dospělé čtenáře.

Nemít Lindkedin, který počítá dny, měsíce a roky praxe, asi bych si ani nevšimla, kolik času už uběhlo, ale je to tak. Deset let jako nic. A nejlepší na celém tom počínání je, že mám stále co vylepšovat.😍 Nezbývá mi tedy nic jiného než si přes prázdniny odpočinout a načerpat sílu pro nové projekty.

Přeji pěkný odpočinek i Vám.

M.   

Žádné komentáře:

Okomentovat